понедељак, 14. март 2011.

1987-1994 RENAULT 21 TURBO 2.0


Predstavljen je u junu 1987god. Jos od vremena kad se fabrika Renault bavila  i trkackim vozilima F1 benzinski turbo motori su uobicajeni deo ponude kupcima. Renault 21 Turbo je vrhunska verzija u toj klasi i poceo sa prodajom u oktobru 1987. Motor je redni, cetiri cilindra, ceo izradjen od aluminiuma sa elektrosnskim ubrizgavanjem benzina i 120ks. Pre montaze motora  su ojacani klipovi i radilica, preciznije obradjena bregasta oisovina u glavi motora, usavrseni  izduvni ventili, nizi stepen kompresije  8:1, a uz to je dobio i turbo punjac za izduvne gasove ( garet T3) sa pritiskom 0.9 bara i dva hladnjaka vazduha  za punjenje.
 Dosta posla obavlja elektronika. Centralni kompijuter radi na ubrizgavanju benzina i paljenjem i zatvaranjem dotoka benzina prilikom pustene papucice gasa, brine o praznom hodu sa jos nezagrejanim motorom u slucaju kvara sistema i kontrolise jos najvise obrtaje motora do 6.250 o/min na meracuna tabli sa instrumentima. U elektronsku opremu spada i sistem koji prilikom sipanja SUPER 95 ili BEZOLOVNI 98 oktana benzin, motor se prilagodjava bez  trzanja  motora. Tako sredjen motor dobija snagu od 175ks pri 5.200o/min i najveci obrtni moment od 270Nm pri 3.000o/min. Uz pomoc preciznog menjaca sa 5- brzina ( sa skoro direktnim 4- stepenom prenosa) ovaj auto kao da je pravljen    za trke.Vozilo je imalo tezinu od 1.190kg, postizalo   maksimalnu  brzinu od 227km/h i ubrzanje od 0-100 za 7,4 sekunde.
Spoljasnji izgled privlaci paznju skladnom, sportskom linijom. . To se odnosi na prednji deo,na cetvrtaste dvostruke farove.    Novi branik je savijen sportski sa svetlima za maglu i otvorom (za hladjenje motora i kocnica), pragovi sa strane imaju spojlere, zadnji deo je kao kod obicne limuzine  ( ima 4- tvora vrata i obican poklopac prtljaznika) ima i spojler koji mu daje onaj sportski izgled.
Sedista su presvucena kozom, prednja sedista su cvrsta i oblikovana tako da dobro drze i pri vecim brzinama i skretanjima. Volan je sportski, uradjen od koze, kratka rucica menjaca daje vozacu   osecaj udobnosti  jer je povrsina za sedenje velika - razmak izmedju kocnice, menjaca, volana je dobro odmerena i prilagodljiva svakom vozacu. Renault ima pokretni krov, radio, elektricne podizace stakla, grejace u retrovizorima i centralnu bravu. 
Renault 21 Turbo je nizi za 3- cm od obicnog modela 21, vesanje napred ( opruge sa trouglastim poprecnim ramenima, negativni poluprecnik okretanja) nazad ( uzduzna ramena, poprecna torziona oprema, spiralne opruge, teleskopski amortizeri, stabilizatori) diskovi na svim tockovima napred specijalno uradjene kocnice sa trokruznim dodatkom ABS marke Teves. Ogibljene vesanje i amortizeri su podeseni za sportsku ostru voznju sto ne znaci da je udobnost nestala, nego da su tockovi i u raznim situacijama zalepljeni za asfalt. U voznji prilikom velike brzine zastaje dah u kolima jer je drzanje na putu odlicno. Renault 21 Turbo je dugo vremena bio skoro idealan i mnogima sa ovih prostora nedostizan automobil, tek na jako brzim voznjama kroz krivine on pobedjuju svojstva prednjeg pogona i trazi jos malo dodavanje upravljaca. Proklizavanje zadnjeg dela pri manjem gasu ili neznom kocenju je bezopasno i moze se drzati pod kontrolom. Tome doprinose gume 195/55VR15. Cak i danas nakon toliko godina od pocetka proizvodnje pravo je zadovoljstvo sesti za upravljac ove mocne masine.
Introduced in June 1987god. Since the time when the Renault factory and racing vehicles involved in F1 turbo gasoline engines are common part of the offer to customers. Renault 21 Turbo is a superior version of that class and started selling in October 1987. The engine was inline, four cylinder, all made of aluminum with elektrosnskim petrol injection and 120ks. Before mounting the engine are reinforced pistons and crankshaft, cam oisovina accurately processed in the cylinder head, improved exhaust valves, a lower compression ratio 8:1, and also got a turbo charger and the exhaust gases (Garret T3) with the pressure of 0.9 bar and two refrigerators air filling. A lot of work done electronics. Central kompijuter working on fuel injection and ignition and closing the flow of gasoline when you opened the throttle, take care of idling with the engine still nezagrejanim in the event of failure of systems and controls a maximum engine speed to 6,250 rpm on meracuna dashboard. The electronic equipment includes a system that when pouring SUPER 95 or unleaded 98 octane petrol, the engine is modified without recoil engine. Thus arranged engine gets the power of 175 hp at 5.200o/min and maximum torque of 270Nm at 3.000o/min. With the help of precision gear boxes with 5 - speed (almost directly 4 - gear) the car as it was made for trke.Vozilo had a weight of 1.190kg, achieved a top speed of 227km/hi acceleration of 0-100 in 7.4 seconds. House Exterior deserves harmonious, sporty lines. . This refers to the front, the quadratic dual headlights. The new bumper is bent with sports fog lamps and an opening (for cooling the engine and brakes), side sills have spoilers, rear part is like an ordinary sedan (there are four - makes plain doors and trunk lid) has a spoiler that gives the sporty look. Seats are upholstered in leather, front seats are firm and well-designed to hold and at higher speeds and turns. The steering wheel is sport, made of leather, short shift knob gives the driver a sense of comfort because it is a great area to sit - the space between the brakes, gear boxes, steering is quick paced and adaptable to every driver. Renault has a retractable roof, radio, electric windows, heaters in the mirrors and central locking. Renault 21 Turbo is lower for a 3 - cm from the normal models 21, Front suspension (springs with triangular wishbones, radius turning negative) back (shoulder longitudinal, transverse torsion equipment, coil springs, telescopic shock absorbers, stabilizers) drives the front wheels on all special Brakes were done with the addition trokruznim Teves ABS brand. Suspension from suspension and shock absorbers are tuned for sporty driving sharp it does not mean that the comfort has disappeared, but the wheels are in different situations glued to the asphalt. The ride at high speed is breathtaking in the car because it can keep on the road great. Renault 21 Turbo has long been almost perfect, and many people from this region, the elusive car, only at a very fast through corners on features front-wheel drive wins and seeks to add a little more steering. Slipping back of the small gas or gently braking is harmless and can be kept under control. Contributing 195/55VR15 tires. Even today after so many years since the start of production is a real pleasure to sit behind the wheel of this powerful machine.
Introdotta nel 1987god giugno. Dal tempo in cui i veicoli di fabbrica Renault e correre in F1 coinvolti motori a benzina turbo sono parte comune dell 'offerta ai clienti. Renault 21 Turbo è una versione superiore di quella classe e ha iniziato a vendere nel mese di ottobre 1987. Il motore era in linea, quattro cilindri, tutti realizzati in alluminio con iniezione benzina e elektrosnskim 120ks. Prima di montare il motore sono pistoni rinforzati e albero motore, oisovina cam accuratamente trasformati nella testa del cilindro, il miglioramento delle valvole di scarico, una minore 08:01 rapporto di compressione, e anche avuto un turbo e gas di scarico (Garret T3) con la pressione di 0,9 bar e due frigoriferi aria di riempimento. Un sacco di lavoro fatto di elettronica. Centrale kompijuter lavorando su iniezione ed accensione e chiusura del flusso di benzina quando si apre la valvola a farfalla, prendersi cura di funzionamento al minimo con il motore ancora nezagrejanim in caso di fallimento dei sistemi e dei controlli di velocità massima del motore a 6.250 giri / min sul cruscotto meracuna. L'apparecchiatura elettronica include un sistema che quando si versa il Super 95 o benzina senza piombo a 98 ottani, il motore viene modificato senza motore rinculo. Così motore disposti ottiene la potenza di 175 CV a 5.200o/min e coppia massima di 270Nm a 3.000o/min. Con l'aiuto di riduttori di precisione con 5 - della velocità (quasi direttamente 4 - marcia) l'auto come è stato fatto per trke.Vozilo aveva un peso di 1.190kg, ha raggiunto una velocità massima di accelerazione 227km/hi di 0-100 in 7,4 secondi. Esterno Casa merita armoniose, linee sportive. . Questo si riferisce alla parte anteriore, i fari quadratico doppio. Il nuovo paraurti è piegata con fari fendinebbia sportivi e una apertura (per il raffreddamento del motore e freni), minigonne sono spoiler, parte posteriore è come una berlina ordinario (ci sono quattro - rende ante lisce e coperchio del bagagliaio) ha uno spoiler che dà il look sportivo. I sedili sono rivestiti in pelle, sedili anteriori sono solidi e ben progettato per contenere e alle più alte velocità e si trasforma. Il volante è sportivo, in pelle, pomello del cambio corta dà al guidatore una sensazione di disagio perché è un grande spazio per sedersi - lo spazio tra i freni, scatole cambio, dello sterzo è rapido ritmo ed adattabile ad ogni conducente. Renault ha un tetto a scomparsa, radio, alzacristalli elettrici, di riscaldamento negli specchi e chiusura centralizzata. Renault 21 Turbo è più basso per un 3 - cm dai normali modelli di 21, la sospensione anteriore (molle con bracci trasversali triangolari, raggio di sterzata negativa) torna (spalla longitudinale, attrezzature torsione trasversali, molle elicoidali, ammortizzatori telescopici, stabilizzanti) guida le ruote anteriori su tutti i particolari I freni sono stati fatti con il marchio aggiunta trokruznim Teves ABS. Sospensione da assorbitori di sospensione e lo shock sono sintonizzati per una guida sportiva forte non significa che il comfort è scomparso, ma le ruote sono in situazioni diverse incollati all'asfalto. La corsa ad alta velocità è mozzafiato in macchina perché può tenere sulla grande strada. Renault 21 Turbo è da tempo quasi perfetto, e molte persone provenienti da questa regione, la vettura sfuggente, solo in un senso molto veloce in curva sulle caratteristiche a trazione anteriore vince e cerca di aggiungere un po 'più di sterzo. Scivolamento posteriore del gas di piccole dimensioni o una leggera frenata è innocuo e può essere tenuto sotto controllo. Contribuire pneumatici 195/55VR15. Ancora oggi dopo tanti anni da quando l'inizio della produzione è un vero piacere di sedersi al volante di questa macchina potente.
Lancé en Juin 1987god. Depuis l'époque où l'usine Renault véhicules et les courses de F1 impliquées dans les moteurs à essence turbo sont partie commune de l'offre à la clientèle. Renault 21 Turbo est une version supérieure de cette classe et a commencé à vendre en Octobre 1987. Le moteur a été en ligne, quatre cylindres, tout en aluminium avec injection d'essence et elektrosnskim 120ks. Avant de monter le moteur des pistons renforcés et le vilebrequin, oisovina came traitées de façon exacte dans la culasse, l'amélioration des soupapes d'échappement, une 08:01 bas taux de compression, et a également obtenu un turbocompresseur de suralimentation et les gaz d'échappement (Garret T3) avec la pression de 0,9 bar et deux réfrigérateurs de remplissage d'air. A beaucoup de travail électronique. kompijuter centrale de travail sur l'injection de carburant et l'allumage et la fermeture du débit de l'essence lorsque vous avez ouvert la manette des gaz, prendre soin de la marche au ralenti avec le moteur toujours nezagrejanim en cas de défaillance des systèmes et des contrôles une vitesse maximale du moteur à 6250 tr / min sur le tableau de bord meracuna. L'équipement électronique comprend un système qui au moment de verser super 95 sans plomb ou essence 98 octanes, le moteur est modifié sans moteur recul. Ainsi moteur disposé obtient la puissance de 175 ch à 5.200o/min et un couple maximal de 270 nm à 3.000o/min. Avec l'aide de boîtes de vitesses de précision à 5 - la vitesse (presque directement 4 - engins), la voiture car il a été fait pour trke.Vozilo avait un poids de 1,190 kg, atteint une vitesse de pointe de l'accélération de 0-100 227km/hi en 7,4 secondes. Chambre extérieure mérite harmonieux, des lignes sportives. . Il s'agit de l'avant, les phares bi quadratique. Le nouveau pare-chocs est plié avec les sports phares antibrouillard et une ouverture (pour le refroidissement du moteur et des freins), bas de caisse latéraux ont spoilers, partie arrière est comme une berline ordinaire (il ya quatre - rend portes pleines et couvercle de coffre) a un aileron qui donne le look sportif. Les sièges sont rembourrés en cuir, sièges avant sont fermes et bien conçu pour retenir et à haute vitesse et des virages. Le volant est un sport, en cuir, pommeau de levier de courte donne au conducteur un sentiment de confort car il est un domaine idéal pour s'asseoir - l'espace entre les freins, boîtes de vitesses, la direction est rapide et vive et adaptable à chaque conducteur. Renault a un toit rétractable, radio, vitres électriques, appareils de chauffage dans les miroirs et verrouillage centralisé. Renault 21 Turbo est plus faible pour un 3 - cm du modèle habituel 21, suspension avant (ressorts à triangulations, rayon de braquage négatif) dos (épaule longitudinale, de l'équipement de torsion transversale, ressorts hélicoïdaux, amortisseurs télescopiques, des stabilisants) entraîne les roues avant sur toutes les spéciales Les freins ont été fait avec le plus trokruznim Teves marque ABS. Suspension des absorbeurs de choc et de suspension sont à l'écoute pour conduite sportive forte cela ne signifie pas que le confort a disparu, mais les roues sont dans des situations différentes collée à l'asphalte. Le trajet à grande vitesse est à couper le souffle dans la voiture, car il peut rester sur la grande route. Renault 21 Turbo a longtemps été presque parfaite, et de nombreuses personnes de cette région, la voiture difficile à atteindre, mais à un très rapide dans les virages sur les caractéristiques de traction avant victoires et cherche à ajouter un peu plus de direction. En recul du gaz de petite ou de freinage en douceur est sans danger et peut être maintenu sous contrôle. Contribuer pneus 195/55VR15. Même aujourd'hui, après tant d'années depuis le début de la production est un réel plaisir de s'asseoir derrière le volant de cette puissante machine.
Eingeführt im Juni 1987god. Seit der Zeit, als der Renault-Fabrik-und Rennfahrzeuge in der Formel 1 Turbo-Benzinmotoren beteiligt sind häufig Bestandteil des Angebots für die Kunden. Renault 21 Turbo ist ein anspruchsvolles Version dieser Klasse und beginnt mit dem Verkauf im Oktober 1987. Der Motor wurde Inline-, vier Zylinder, alle aus Aluminium mit Benzindirekteinspritzung und elektrosnskim 120ks gemacht. Vor der Montage des Motors sind verstärkte Kolben und Kurbelwelle, Nocken oisovina genau im Zylinderkopf bearbeitet, verbessert Auslassventile, eine niedrigere Kompressionsrate 8:1, und bekam auch einen Turbolader und die Abgase (Garret T3) mit dem Druck von 0,9 bar und zwei Kühlschränken Luftfüllung. Eine Menge Arbeit getan Elektronik. Central kompijuter arbeiten Kraftstoffeinspritzung und Zündung und Schließen der Fluss von Benzin, wenn Sie die Drosselklappe geöffnet wird, kümmern sich im Leerlauf mit dem Motor noch nezagrejanim im Falle eines Ausfalls der Systeme und Kontrollen eine maximale Drehzahl bis 6.250 U / min auf meracuna Armaturenbrett. Die elektronische Ausrüstung umfasst ein System, das beim Gießen SUPER 95 oder bleifreies Benzin 98 Oktan, den Motor ohne Rückstoß Motor geändert. So arrangiert Motor bekommt die Leistung von 175 PS bei 5.200o/min und einem maximalen Drehmoment von 270Nm bei 3.000o/min. Mit Hilfe des Präzisions-Getriebe mit 5 - Gang (fast direkt 4 - Gang) das Auto, wie es für trke.Vozilo wurde hatte ein Gewicht von 1.190kg, erreicht eine Höchstgeschwindigkeit von 227km/hi Beschleunigung von 0-100 in 7,4 Sekunden. Haus Außenansicht verdient harmonisch, sportliche Linien. . Dies bezieht sich auf die Front, die quadratische Doppelscheinwerfer. Die neue Stoßstange verbogen ist mit Sport-Nebelscheinwerfer und eine Öffnung (zum Kühlen des Motors und Bremsen), Seitenschweller Spoiler haben, ist hinteren Teil wie ein gewöhnlicher Benzinmotor (es gibt vier - macht klar, Türen und Kofferraumdeckel) hat einen Spoiler, der gibt dem sportlichen Look. Sitze in Leder gepolstert sind, sind Vordersitze fest und gut konzipierte zu halten und bei höheren Geschwindigkeiten und dreht sich. Das Lenkrad ist Sport, aus Leder, gibt kurze Schaltknauf der Fahrer ein Gefühl von Komfort, da es einen großen Raum zu sitzen ist - der Raum zwischen den Bremsen, Getriebe, Lenkung ist schnell ging und anpassbar an jeden Fahrer. Renault hat ein ausfahrbares Dach, Radio, elektrische Fensterheber, Heizungen in den Spiegeln und Zentralverriegelung. Turbo Renault 21 niedriger war für 3 - cm gegenüber dem regulären Modell 21, Federung vorne (Federn mit Dreieckslenker, Radius drehen negativ) zurück (Längs-Schulter-, Quer-Torsion Ausrüstung, Schraubenfedern, Teleskop-Stoßdämpfern, Stabilisatoren) treibt die Vorderräder an den besonderen Die Bremsen waren mit dem Zusatz trokruznim Teves ABS Marke getan. Aussetzung von Federung und Stoßdämpfer sind für sportliches Fahren abgestimmt scharfen es bedeutet nicht, dass der Komfort ist verschwunden, aber die Räder sind in verschiedenen Situationen geklebt, um den Asphalt. Die Fahrt mit hoher Geschwindigkeit ist atemberaubend im Auto, weil es auf der Straße groß zu halten. Renault 21 Turbo ist seit langem fast perfekt, und viele Menschen aus dieser Region, die schwer zu Auto, nur zu einem sehr schnell durch Kurven zu Features Frontantrieb gewinnt und versucht, ein wenig mehr Lenkung hinzuzufügen. Rückfall der kleinen Gas-oder sanft Bremsen ist harmlos und kann unter Kontrolle gehalten werden. Beitrag 195/55VR15 Reifen. Noch heute nach so vielen Jahren seit dem Start der Produktion ist eine wahre Freude, hinter dem Steuer der leistungsstarken Maschine sitzen.
June 1987godで導入されました。以来のF1ターボガソリンエンジンに関与するルノーの工場とレース車両が顧客に提供の一般的な一部である場合。ルノー21ターボは、そのクラスの優れたバージョンであり、1987年10月に販売を開始しました。エンジンは、すべてのelektrosnskimガソリン噴射と120ksとアルミニウム製のインライン4気筒だった。エンジンをマウントする前に強化ピストンは、クランクシャフト、カムoisovina正確にシリンダヘッドで処理、バルブ、低圧縮比8:1の排気改善し、さもターボチャージャーが得た0.9バーと2つの冷蔵庫の圧力でガス(ガレットT3)の排気空気充填。 多くの作業は、エレクトロニクスを手掛けている。燃 料噴射と点火の作業をすると、エンジンはまだシステムの障害が発生した場合にnezagrejanimとアイドリングの世話をして、スロットルを開いたと きにmeracunaのダッシュボードの上に6250回転、最大エンジン速度を制御するガソリンの流れを閉じる中央kompijuter。電子機器は、SUPER 95または無鉛98オクタンのガソリンを注ぐときに、エンジンは反動エンジンなしに変更されているシステムが含まれています。このように配置されたエンジンは175 5.200o/minと3.000o/minで270Nmの最大トルクで馬力のパワーを取得します。速度 - 5精密ギヤボックスの助けを借りて(ほとんど直接4 - ギア)自動車はtrke.Voziloのために作られたの重量をいた 1.190キロは、7.4秒で0から100の227km/hi加速度の最高速度を達成しています。 家の外観の調和、スポーティなラインに値する。 これは、フロント、次のデュアルヘッドライトを指します。新しいバンパー、スポーツフォグランプ、開口部(エンジンとブレーキを冷却するため)に曲がっている、サイドシルにはネタバレがあり、後部は、通常のセダンのようなものです(4がある - 普通のドアとトランクのふたになります)を与えるネタバレがありますスポーティー。 座席は革張りされ、フロントシートは、しっかりとよく保持するように設計、より高い速度とターンにあります。それは、座って大きなエリアであるため、ステアリングホイールは革製のスポーツです、短いシフトノブは、ドライバーに快適感を与える - ブレーキ、ギアボックスの間にスペース、ステアリングはペースを迅速かつすべてのドライバに適応可能です。ルノーは開閉式屋根を、ラジオ、電気ウィンドウ、ミラー、集中ロックのヒーターがあります。 ル ノー21ターボ3が低く設定されています - センチメートル通常モデル21から、フロントサスペンションは(ショルダー縦、横ねじり装置、コイルスプリング、伸縮ショックアブソーバ、安定剤)バック (スプリング三角ダブルウィッシュボーンと、負の回転半径)すべての特殊で前輪を駆動するブレーキが付加trokruznimテーベスABS樹脂のブランドで行われた。サスペンションとショックアブソーバーからの懸濁液用に調整されてスポーティが、シャープは、快適さが消えていることを意味しな​​い駆動輪がアスファルトにくぎ付けにさまざまな状況にあります。高速に乗って、道路偉大に保つことができるので、車の中で息を呑むようです。ルノー21ターボは長い間、ほぼ完璧されており、多くのこの地域、とらえどころのない車から人々を前輪駆動に勝ち、もう少しステアリングを追加しようとする機能のコーナーで、非常に高速にのみ行われます。バック小型ガス、または軽くブレーキスリッピング無害であり、管理下におくことができます。 195/55VR15タイヤを貢献しています。何年も、今日より後の生産開始は、この強力なマシンの車輪の後ろに座って本当の喜びだからです。

субота, 26. фебруар 2011.

TOYOTA LAND CRUZER


1951. kompanija Toyota dobija   zadatak  da napravi terensko vozilo za americku vojsku, koja je bila u okupiranom Japanu. Prvi model je bio nosio oznaku Toyota Jeep BJ. 1953. prodaja modela BJ je 298 komada za vojsku i policiju. Posle toga su i ostale sluzbe postale zainteresovane za njega. 1954. Toyota mu daje novo ime, oznaku LAND KRUZER koji postaje legenda u svetu terenskih vozila. Polovinom 50-tih firma se probija i postaje najveca japanska kompanija. Predstavlja se model Crown, kao putnicka varijanta. Japansko ministarstvo industrije i trgovine, pokusava da prodre i na Americko trziste sa modelom Land Kruzer i napravi mesto za ostale Toyota modele u buducnosti. Toyota je sigurna dace sesa Land Kruzerom   probiti i ako je on mesavina Jeep Wilis i Land Rovera.   Land Kruzer je imao prednost sto mu je cena bila niza, sa boljim karakteristikama od ostalih proizvodjaca. Model koji je radjen za stanovnistvo imao je mekse opruge i udobnija sedista. 1957. americka vojska je testirala model FJ 20L i prosao je odlicno. To  je bio znak uvoznicima   da mogu poceti sa prodajom  na severu Amerike. 1960 - ta  pojavljuje se novi model Land Kruzer 40, po izgledu se nije monogo razlikovala od prethodnika, prvenstveno se radilo na opremi vozila i raznim verzijama na krovu i osovinskim razlikama ( duzi i kraci model 3-5 vrata). Od 1990 do 2000 je bilo vreme  velike popularnosti terenaca. Prvi dizel model je predstavljen 1967 i bio namenjen za SAD i Evropu. Serija  FJ 40 proizvodila se 24 godine.  Pored njega je radjena serija 50 za (SAD i Australiju) posle dolaze serije 60,70,80,90, model sa 100 je poslednji model Land Kruzera. Model 100 je vise u retro stilu, malo podseca na model 90. 1983 PRODAT JE MILIONITI PRIMERAK LAND CRUSER!  Od pocetka 80 - tih vise je bio u upotrebi kao terensko vozilo ali, 90 - tih to je vozilo u masovnoj upotrebi i kod nas i u svetu.
            . 

BJ 
Motor 3,4 L benzinske
  3,9 L i6 benzinskim F
Međuosovinski razmak 2650 mm



20
1955–1960Karoserija
2-vrata Softtop
2-vrata Hardtop
2-vrata pickup kamion
4-vrata karavan
Izgled FR izgled
Motora 3,9 L i6 benzinskim F
Međuosovinski razmak 2710 mm


40
1960–1984Karoserija2-vrata Softtop
2-vrata Hardtop
2-vrata pickup kamion
4-vrata karavan
Izgled motoru smeštenom napred, pogon na zadnjim tocka / pogon na četiri tocka
Motor
3,9 L F i6
4,2 L 2F i6
3,0 L B dizel
3,2 L 2B dizel
3,4 L 3B dizel
3,6 L H dizel
Međuosovinski razmak 2.286 mm
Dužina 3.840,5 mm
Širina 1.666,2 mm
Visina Softtop 1.950,7 mm
Hardtop 2.001,5 mm
Curb težina 1.480 kg
Hardtop 1.554 kg



 50
1967–1980Karoserija4-vrata karavan
Motoru smešten napred, pogonom na četiri kotača
Motora (s) 3,9 L benzina
4,2 L i6 2F benzin
Prienos 3 ili 4-brzinskim ručnim (J30, H41 ili H42)
Međuosovinski razmak 2710 mm
Dužina 4673 mm
Širina 1710 mm
Visina 1864 mm


60 
1980–1990Karoserija 4-vrata karavan
Motor smešten napred, pogonom na četiri tocka
Motor

 3,4 L  Dizel
3,4 L Turbo dizel
4,2 LPetrol
4,0 Benzin
4,0 L Diesel
4,0 L Turbo Diesel
Prenos 4-stepena ručni
4-stepena automatski
5-stepeni ručni H55F (USA)
Međuosovinski razmak 2730 mm
Dužina 4675 mm
Širina 1800 mm
Visina 1750 mm

 70
1984–
Karoserija l 2-vrata pickup kamion
2-vrata softtop / hardtop / troopie
4-vrata van
Motor smešten napred, pogon na zadnjim tockovima / pogon na četiri tocka
Motor
2,4 L Benzinske
4,0 L Benzinske
4,5 L Benzinske
Diesel:
2,4 L Diesel
3,4 L Diesel
4,0 L Diesel
4,2 L 1 Dizel
Turbodizel:
2,4 L I4 2LTturbodizel
2,5 L VM HR588 TD I5 (Italija)
3,4 L Tturbodiesel
4,2 L HD turbodizel
4,5 L V8 turbodizel VD
Prijenos 5-stepeni ručni
Međuosovinski razmak 2980 mm
Dužina 4995 mm
Širina 1870 mm
Visina 2070 mm

80
Karoserija) 4-vrata SUV
1990-1997
 
Motor / pogon na četiri tocka
Motor
4,0 L Benzinskim sam
4,5 L Benzinske
4,2 L Dizela turbo
4,2 L Dizela
Prenos 4-stepeni automatski
5-stepeni ručni
Međuosovinski razmak
2.850 mm
Dužina
4.780 mm (1990-1994)
4.820 mm (1995-1997)
Širina
1.830 mm (1990-1991)
1.930 mm (1992-1997)
Visina
1,785 mm  (1990-91)
1,860 mm (1992-94)
1,870 mm (1995-97) 
Tezina
(2084 kg) (1990-1992)
(2159 kg) (1993-1997)


 90
1996

100
Karoserija 4-vrata SUV
1998-2007

Motor
4,5 L Benzin
4,2 L-1HD T Dizel turbo
4,2 L-1HD FTE Dizel turbo
4,2 L Dizel
4,7 L V8Z Benzin
Prenos 

5-stepeni ručni,
5-stepeni automatski
Međuosovinski razmak 2850 mm
Dužina 4890 mm
Širina 1941 mm
Visina 1849 mm
Težina 2.320 kg



Karoserija 4-vrata SUV
motor / pogon na četiri tocka
Motor
4,0 L V6 Benzin
5,7 L V8 Benzin
4,7 L V8  Benzin
4,5 L V8 Turbo Diesel
4,6 L V8 Benzin
Prenos
6-stepeni automatski
5-stepeni automatski
5-stepeni ručni
Međuosovinski razmak 2850 mm
Dužina 4950 mm
Širina 1970 mm
Visina 1880 mm


1951st Toyota company gets the task to make off-road vehicle for the American army, which was occupied Japan. The first model was wearing a tag Toyota Jeep BJ. 1953rd BJ's sales of 298 units for the army and police. After that and other services have become interested in him. 1954th Toyota gives it a new name, designation Land Cruiser, which is becoming a legend in the world of SUVs. Mid 50's, the company is struggling to become Japan's largest companies. Represents the the Crown, as a passenger variant. Japanese Ministry of Industry and Trade, is trying to advance to the American market with the model Land Cruiser to make room for other Toyota models in the future. Toyota is sure will give Land Cruiser liable to break if it is a mixture of Wilis Jeep and Land Rover. Land Cruiser had the advantage that his price was lower, with better features than other manufacturers. The model was developed for the population had softer springs and more comfortable seats. 1957th The U.S. military has tested a model FJ 20L and passed the mint. It was a sign that the importers can begin selling in the North America. 1960 - this appears a new model Land Cruiser 40, its appearance is not monog differed from its predecessor, primarily to work on vehicles and equipment to various versions on the roof of the shaft differences (long and short door model 3-5). From 1990 to 2000 it was time for the popularity of SUVs. The first diesel model was introduced in 1967 and was intended for the U.S. and Europe. FJ series of 40 produced for 24 years. Next to him was done for the series 50 (U.S. and Australia) come after a series of 60,70,80,90, model 100 is the latest model Land Cruisers. Model 100 is a more retro style, slightly reminiscent of the 90th 1983 SOLD THE LAND millionth CRUSER! Since the beginning of 80 - those more was used as a utility vehicle but 90 - those that the vehicle is widely used both here and in the world.

            
.
BJ
Engine 3.4 L gas
  
3.9 L petrol i6 F Wheelbase 2650 mm


20 1955-1960 Body 2-door Softtop 2-door Hardtop 2-door pickup truck 4-door wagon Layout FR layout Engine 3.9 L I6 gasoline F Wheelbase 2710 mm

40 1960-1984 Karoserija2-door Softtop 2-door Hardtop 2-door pickup truck 4-door wagon The appearance of the engine located in front, rear-wheel drive / four-wheel drive Motor 3.9 L F i6 4.2 L I6 2F 3.0L diesel B 3.2 L diesel 2B 3.4 3B diesel H 3.6 L diesel Wheelbase 2286 mm Length 3840.5 mm Width 1666.2 mm Height Softtop 1950.7 mm Hardtop 2001.5 mm Curb weight 1480 kg Hardtop 1554 kg


 50 1967-1980 Karoserija4-door wagon The engine is placed forward, four-wheel drive Engine (s) 3.9 L gasoline 4.2 L I6 diesel 2F Prienos 3 or 4-speed manual (J30, H41 and H42) Wheelbase 2710 mm Length 4673 mm Width 1710 mm Height 1864 mm

60 1980-1990 Body 4-door wagon Motor situated forward, four-wheel drive Motor 3.4 Diesel 3.4 turbo diesel 4.2 LPetrol 4.0 Petrol 4.0 L Diesel 4.0 L Turbo Diesel Transmission 4-speed manual 4-speed automatic 5-speed manual H55F (USA) Wheelbase 2730 mm Length 4675 mm Width 1800 mm Height 1750 mm
 70 1984 - L Body 2-door pickup truck 2-door softtop / hardtop / troopie 4-door van Motor situated forward on the rear wheels drive / four-wheel drive Motor 2.4 L Petrol 4.0 L Petrol 4.5 L Petrol Diesel: 2.4 L Diesel 3.4 Diesel 4.0 L Diesel 4.2 L Diesel 1 Turbodiesel: 2.4 L I4 2LTturbodizel 2.5 L VM HR588 TD I5 (Italy) 3.4 Tturbodiesel 4.2 L turbodiesel HD 4.5 L V8 turbodiesel VD Transmission 5-speed manual Wheelbase 2980 mm Length 4995 mm Width 1870 mm Height 2070 mm
80 Body) 4-door SUV 1990-1997 Engine / four-wheel drive Motor 4.0 L petrol I 4.5 L Petrol 4.2 L turbo Diesel 4.2 L Diesel Transmission 4-speed automatic 5-speed manual Wheelbase 2850 mm Length 4780 mm (1990-1994) 4820 mm (1995-1997) Width 1830 mm (1990-1991) 1930 mm (1992-1997) Height 1.785 mm (1990-91) 1.860 mm (1992-94) 1.870 mm (1995-97) Weight (2084 kg) (1990-1992) (2159 kg) (1993-1997)
 


100
1998-2007 
Body 4-door SUV
Motor 4.5 L Petrol 4.2-L Turbo Diesel 1HD T 4.2-L Turbo Diesel 1HD FTE 4.2 L Diesel 4.7 L Petrol V8Z Transmission 5-speed manual, 5-speed automatic Wheelbase 2850 mm Length 4890 mm Width 1941 mm Height 1849 mm Weight 2320 kg